قاعده – حکمرانی کردن کارگردان فیلم نامزد اسکار

قاعده – حکمرانی کردن: کارگردان فیلم نامزد اسکار تاریخ سینما کارگردانی سینمایی انگلیسی کارگردان نامزدی سینمای انگلیس انگلیسی

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی مردم خرج‌های مهم‌تری از عید دارند!
 , آمارها ثابت می‌کند

مردم از هزینه نیاز های غیر مهم خود زده‌اند و زیاد خرج نیازهای اساسی خود مانند خوراک و پوشاک و مسکن کرده‌اند. 

مردم خرج‌های مهم‌تری از عید دارند!
 , آمارها ثابت می‌کند

آمارها ثابت می کند؛ مردم خرج های مهم تری از عید دارند!


عبارات مهم : ایرانی

مردم از هزینه نیاز های غیر مهم خود زده اند و زیاد خرج نیازهای اساسی خود مانند خوراک و پوشاک و مسکن کرده اند.

کاسب ها از بازار می نالند و مردم از گرانی و کم کردن قدرت خرید. خیلی از کسبه ای که سال های سال، بازار شب عید برایشان بازار پر رونقی بود حالا بررسی های میدانی و آماری، کسادی بازار آنها را تایید می کند.

اینکه آیا اوضاع اقتصاد شب عید به این جا رسیده تماما نیاز به بررسی های اقتصادی و اجتماعی دارد. ولی در قدم اول بررسی بودجه هر سال خانوار ایرانی که هر سال از سوی بانک مرکزی منتشر می شود، می تواند پاسخی به این پرسش باشد که آیا حال وهوای عید نوروز آنقدر که باید نیست؟

مردم خرج‌های مهم‌تری از عید دارند!
 , آمارها ثابت می‌کند

بانک مرکزی در گزارش های هر سال خود گروه های هزینه ای هر سال هر خانوار را به ۱۲ گروه کلی تقسیم می کند. این ۱۲ گروه به شرح زیر است:

1خوراكی ها و آشاميدنی ها2 دخانيات 3- پوشاك و كفش 4- مسكن، آب، برق و گاز وساير سوختها 5- لوازم، اثاث وخدمات مورد استفاده درخانه 6- بهداشت و درمان 7-حمل ونقل 8- ارتباطات 9- تفريح و امور فرهنگي 10- تحصيل 11- رستوران و هتل 12- كالاها و خدمات متفرقه


مردم از هزینه نیاز های غیر مهم خود زده‌اند و زیاد خرج نیازهای اساسی خود مانند خوراک و پوشاک و مسکن کرده‌اند. 

به این معنا که بودجه هر سال یک خانواده ایرانی در هر سال صرف این ۱۲ گروه مهم می شود. 
حالا توصیه مهم و اساسی در این بحث اینکه، بررسی ۱۰ساله (۱۳۸۶ الی ۱۳۹۵) میزان هزینه کرد خانواده ها در این ۱۲ گروه مهم نشان می دهد که سهم گروه هایی که نیازهای مهم و اساسی خانواده ها مانند خورد و خوارک، مسکن، پوشاک و بهداشت درمان را تامین می کنند طی ۱۰ سال اخیر بالاتر رفته است و همزمان سهم گروه های هزینه ای که نیاز های مهم و اساسی نیستند مانند تفریح، لوازم و اساس منزل، رستوران و هتل، تحصیل و… رو به کم کردن است.


به بیانی راحت تر، مردم از هزینه نیاز های غیر مهم خود زده اند و زیاد خرج نیازهای اساسی خود مانند خوراک و پوشاک و مسکن کرده اند. 
این واقعیت مهم در آمار ۱۰ ساله بانک مرکزی از میانگین هزينه خالص هر سال يك خانوار به تفكيك گروه های متفاوت هزينه طي سال های ۱۳۸۶ الی ۱۳۹۵ ، دقیقا قابل مشاهده است.


میزان عوض کردن درصد توزیع این هزینه ها طی ۱۰ سال اخیر را در جدول زیر مقایسه کنید؛

مردم خرج‌های مهم‌تری از عید دارند!
 , آمارها ثابت می‌کند

ردیف

گروههای هزينه

درصد هزینه کرد در سال ۱۳۸۶

مردم از هزینه نیاز های غیر مهم خود زده‌اند و زیاد خرج نیازهای اساسی خود مانند خوراک و پوشاک و مسکن کرده‌اند. 

درصد هزینه کرد در سال ۱۳۹۵

1

خوراكی ها و آشاميدنی ها

25

مردم خرج‌های مهم‌تری از عید دارند!
 , آمارها ثابت می‌کند

25.4

2

دخانيات

0.4

0.4

3

پوشاك و كفش

5.4

4.4

4

مسكن آب، برق و گاز وساير سوختها

33.9

36.4

5

لوازم، اثاث وخدمات مورد استفاده درخانه

5.7

4.1

6

بهداشت و درمان

4.6

6

7

حمل ونقل

10

8.9

8

ارتباطات

2.8

2.2

9

تفريح و امور فرهنگي

2.7

2

10

تحصيل

2.4

1.9

11

رستوران و هتل

2.4

۲.۲‍‍

12

كالاها و خدمات متفرقه

4.7

8

توضیح آمارها

براساس اطلاعات مندرج در این جدول، خانواده های ایرانی در سال ۱۳۸۶ ۲.۷ درصد از هزینه های هر سال خود را صرف تفریح و امور فرهنگی می کردند که این رقم در سال ۱۳۹۵ به ۲ درصد کم کردن پیدا کرده هست. همچنین خانواده های ایرانی در سال ۱۳۸۶، ۵.۷ درصد هزینه های هر سال خود را صرف خرید اسباب و اثاث منزل می کردند که این رقم در سال ۱۳۹۵ به ۴.۱ درصد رسید است.

این میزان کم کردن در گروه های هزینه ای مانند رستوران و هتل، تحصیل، حمل و نقل و ارتباطات قابل رویت است.
از طرف دیگر ولی در نیازهای مهم و اساسی خانواده ها شاهد زیاد کردن سهم هزینه کرد هستیم. در گروه مسکن خانواده های ایرانی در سال ۱۳۸۶ ، ۳۳.۹ درصد هزینه های خود را صرف مسکن می کردند که این میزان در سال ۱۳۹۵ به ۳۶.۴ درصد رسیده است.

در گروه خوراک و آشامیدنی ها هم شاهد زیاد کردن میزان سهم هزینه کرد هستیم و این زیاد کردن در گروه بهداشت و درمان نیز به روشنی قابل رویت هست. به طوریکه که مردم در سال ۱۳۸۶ ۴.۶ درصد از هزینه های خود را صرف بهداشت و درمان می کردند و این درصد در سال ۱۳۹۵ به عدد ۶ رسید.

با این تفاصیل این فرضیه براساس آمارهای رسمی بانک مرکزی قابل اثبات است که خانواده های ایرانی متاسفانه طی یک سال اخیر زیاد درگیر هزینه کرد جهت نیازهای مهم و اساسی خود نظیر خورد و خوراک، مسکن و تامین هزینه های سلامت بوده اند و از سوی دیگر از درصد هزینه کرد تفریح، پوشاک، خرید اسباب و اثاث منزل،رستوران و هتل و… زده اند.

دو نمودار زیر میزان رشد هزینه های اساسی در برابر هزینه های غیر اساسی را نشان می دهد

خبرآنلاین

واژه های کلیدی: ایرانی | بهداشت | رستوران | خانواده | رستوران | اخبار اقتصادی و بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz